Isnin, Mei 25, 2009

Roti Keju Shinchan!

Atas keboringan di rumah dan perasaan teruja,
kini aku suda pun membuat satu eksperimen membuat kek cawan.
Setelah 2 Hari menelaah resepi kek cawan ini, akhirnya langkah terakhir adalah untuk membuatnya.
apa suda aku cakap ne.
Keadaan kek cawan yang aku bikin tidak sempurna,karena gwe kekurangan tools.
iya iyalah koknya ovennya pun nggak ada sih.
masak diatas dapur aja deh.
Lagian gwe ini baru 1st timer membikinnya.lainlah kalo gwe ini udah campien.hoho
Kek cawan dalam keadaan bantat,waduh gwe main agak2 aja deh kerna penimbang nggak ada sih.
begitula kejadiannya.eh ada lagi satu mistake.gwe gunanya majerin walhal mesti menggunakan mentega a.k.a butter.waduh ini juga menjadi salah faham kerna kedua2nya adalah berbeda yah.bukan sama!
apa lagi yah?
Icing diatas kurang gebu kerna gwe lagian juga nggak paham sih ngapain ianya nggak kembang.hairan sih, juga warnanya agak kekuningan bukan keputihan opss bukan keputihan yang itu yah!
bHa uda itu,letakkan pewarna ke icing tersebut.gwe guna warnanya kuning, hijau apple dan juga warna merah jambu.udah itu lansung aja isi di atas kek cawan tersebut.
BERES!
ini lah hasilnya nggak seberapa.



6 ulasan:

XANABIOTICX berkata...

uii~ mcm sdap! tp syg, aku x mkn telur. huhu.

H a n e y berkata...

huhu.pa bulih buat la kan.

Jo0 Matt a.k.a R@smUSA berkata...

wah, mau.....hoho

H a n e y berkata...

mat,bantat kuek ku.cantik sja tu kaw tingu.nahhhh blm kaw rs.miahaha =P

dyan berkata...

haneyyyy.
sadap owhhh.
ajar baaaaaaaaa!

H a n e y berkata...

bha nnt aku post dia punya resepi.hoho