Khamis, Disember 04, 2008

cutian.

okeh.sudah lama benar tidak post entri.
melarikan diri dengan bercuti oh amat senang sekali.
aku amat berada di tahap kekecewaan.lalu melayankan saja kehidupan.

apalah aku mengarut ne.kadang-kadang aku rasa, aku tidak layak berbelog.almaklumlah,aku bukan suka sangat karang mengarang ne.dalam masa aku tidak berbelog ne, aku menghayati belog orang lain.penulisan mereka simple2 ,tapi direct to da point.sedap saja di baca.dan juga fani.kagum aku menghayati tulisan2 belog mereka.tulus dan ikhlas.

mari cerita pasal cuti-cuti dan kehiatusan aku dalam belog ini.aku pergi melancong ke kudat.the tip of borneo.sudah 22thn hidup di sabah, baru 1st time pegi sana.ah ashamed me.kami tinggal d kudat gold & marina resort.terdapat insiden yang tidak best tinggal di sana.apa?oh adalah.malas mau cerita sini.kami tinggal sana utk 1 mlm saja.pengalaman yang cepat,laju dan sedikit.apa yg best di kudat?dia punya tip borneo saja la,tanjung simpang mengayau.sana best utk amik gambar.panorama yg lawa ketika sunset.kepada yg suka tembak2 futu pergi la sana.penat utk berjalan ke arca globalnya.sebab naik turun bukit.mencabar bagi orang2 yang kurang stamina.dan jangan lupa membawa duit lebih kerna eskerem yg dijual adalah 2 kali ganda dengan harga biasa.oh sangat teruja.

sekembalinya kami dari kudat.berehat utk 2 hari sebelum ekspedisi menjelajah sabah seterusnya.kali ini kami mahu pergi sipitang.sipitang?ada apa di sipitang.plan yang tidak terancang mengakibatkan kami terus saja ke labuan.kereta ditinggalkan di menumbok.kerna sewa sangat mahal utk 4wheel naik feri.dan juga sangat lambat.kami tiba di menumbok awal tengah hari.feri tiba jam 430ptg.malas utk menunggu,kami naik bot.about 15bucks fer each person.dinasihatkan jgnlah bw byk barang pegi labuan kalo x bw keta.penat u noe!perjalanan menaiki bot about 20 minute saja suda sampai.teruja aku pegi labuan kerna dis is my 2nd time.dohuludohulu la aku pernah pigi tym umur 5 tahun.tidakkah begitu lama sekali.

sampai di labuan,my bro pegi sewa kereta.memandangkan kami x bawa kereta,so sewa lah.rm70 utk kancil perday.then carik hotel.omg kami terkol waterfront resort hotel dan hanya family suite sahaja yg vacant.harganya about rm1000++.gila!kami only 1 day shj cutian sn.then dis 1 nue hotel pantai view kmi tinggal.memandangkan 1 hari saja di sna,dengan sepenuh masa kami pegi jln2.pg manikar resort,pg ujana kewangan,pegi chimney,dan jg marine museum.

ada apa di labuan?apa yang murah?coklet,arak n rokok serta parking free.hoho itu saja yg best.yang lain biasa2 saja.makanan pun kurang sama saja d kk.kedai semua tutup around jam8 mlm.di hotel naseb ada astro,tengok iced age.

besoknya awal pagi jam8 gitu,suda jln tengok bandar labuan.my dad beli awal2 tiket feri.naik feri jam 12.30 tghari. jadi ada sikit masa utk jln2 lg.jadi kami pegi airport,wwh memorial, masjid negeri, dan jg bazaar labuan.beli ole2 utk org kk and my frens too.coklat la apa lg xkan rokok.hoho.bha dats it.1 hari di bumi labuan.laju,singkat dan pantas.

its fun anyway kalo pg secara terancang.ini teda plan tiba2 terus pg.tp quite interesting jg la.best sikit saja la.so kalau maw pg jln2 labuan,better plan awal2.dan jgn lupa bw aku sekali yah!

1 ulasan:

Unknown berkata...

buli tanya ka?
di mana mo cari tempat kereta sewa yg murah - rm70 per day ?
dan juga budget hotel yang kira OK di labuan?
plan mo p sana cuti ujung tahun ni.

thanks in advance.

ms merly.